ЗАРЕЖДАНЕ...
Бургас Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си. Кои са РИСКОВИТЕ места в БУРГАС за поставяне на камери на КАТ ? Kombayner написа на 25.03.2009 г.: .....// Заради уникалното разположение на Бургас, който е ситуиран по линията юг-север, условно по тази линия трябва да върви и новият път. Предложението на консултантите е той да тръгва от "Меден рудник", да се движи покрай езерото "Вая" - градски център - посока север. Съществуват няколко възможности за очертаване маршрута на тази линия, които могат да се прецизират допълнително..//. Ето този пасаж от изводите на комисията е много важен-че оста по която трябва да се изгражат пътните връзки е Меден рудник-Център. И главното в препоръките е изграждане на СУПЕРБУС 211-Стрела:за 7 минути по разписание трябва да е на Централна спирка.Това ще стане с оформяне на самостоятелна "жълта"лента САМО за автобуси от Меден рудник до града. smart62 написа на 25.03.2009 г.: Колко е красиво..... Kombayner написа на 25.03.2009 г.: //Днес /24 март/ ръководителят на консултантската група Гуидо Брюгеман представи резултатите от проведените досега проучвания на състоянието и възможностите на транспортната схема в Бургас. Това стана в присъствието на Жан Франсоа Биро - представител на Европейската инвестиционна банка, кмета Димитър Николов, зам.-кмета Ивелина Василева, представители на общинска администрация, транспортните фирми в града "Бургасбус", "Бургас Волан" и "Комфорт", общински съветници и представители на местния бизнес.Гуидо Брюгеман формулира 6 възможни варианта за модернизация на градския транспорт в Бургас: 1. Подмяна на старите автобуси с нови2. 1 + разширяване на тролейбусната мрежа на север3. 1 + прекратяване на тролейбусната транспортна услуга4. 2 или 3 + изграждане на специални ленти само за движение на автобуси5. Свързване на проекта за подобряване на градския транспорт с проекта "Супер Бургас"6. Продължение на тролейбусната мрежа и изграждане на железница Съветът на консултантите бе Община Бургас да насочи вниманието си към варианти 4 и 5. Изпълнението на всяка от предложените опции трябва да е придружено от пакет общи мерки: - Въвеждане на електронна система за таксуване- Изграждане на нови спирки с дисплеи, показващи в реално време движението на автобусите- Въвеждане на синя зона за паркиране- Обособяване на велоалеи- Разширение на тролейбусното депо, ако тролеите останат като транспортна алтернатива- Изграждане на метан-станция, ако бъдат предпочетени метановите пред дизеловите автобуси- Изграждане на система за видеонаблюдение. * Философията на "Бургас Супер Бус" се основава на изграждането на специални пътни ленти, с различен цвят асфалт, по които да се движат само автобуси от градския транспорт. Заради уникалното разположение на Бургас, който е ситуиран по линията юг-север, условно по тази линия трябва да върви и новият път. Предложението на консултантите е той да тръгва от "Меден рудник", да се движи покрай езерото "Вая" - градски център - посока север. Съществуват няколко възможности за очертаване маршрута на тази линия, които могат да се прецизират допълнително.Според Гуидо Брюгеман отварянето на града към морето е чудесна идея. Той каза ласкави думи за проекта "Супер Бургас", но сподели, че от него не става ясно как ще бъде осигурен достъпът до пристанищната територия. Консултантите предложиха вариант за изграждане на отсечка /виадукт - мостово съоръжение/, която да е част от специалното трасе за автобуси. Виадуктът може да свърже високата сграда на Океански риболов /до стадион "Черноморец"/ с ЖП-гара, условно казано.Проектът за специалните трасета предвижда изграждане на една представителна спирка в центъра на града. "На нея ще ти е толкова приятно да чакаш, че ще съжаляваш, когато автобусът дойде", заяви Гуидо Брюгеман. "Градът си е ваш, вие трябва да покажете воля и желание в него да се случват хубави неща", каза още той.Отношение по това предложение взе и кметът Димитър Николов."Можем да си спестим много критики, ако не правим нищо. Аз не искам това. За да се случват хубавите неща в Бургас, целият град трябва да се обедини. За такива каузи си струва човек да хаби нерви и усилия. Нека се прицелим в големите неща. Нека мобилизираме всички ресурси на общината, за да подобрим транспортното й обслужване, а не само да чакаме като манна небесна парите от ЕС", каза той в обръщение към присъствалите на срещата бургазлии.Предвижда се специалните автобусни ленти да са с дължина 15 км. и от първата до последната спирка да се стига за 7-8 минути.В дискусията се включи и Жан Франсоа Биро, който съобщи, че утре /25 март/ ще бъде на среща в МРРБ, на която ще поиска Бургас да получи повече от предвидените по тази мярка на ОП "Регионално развитие" средства, в сравнение с другите големи български градове. * Твърдо решение за това какво трябва да включва проектът за модернизация на градския транспорт в Бургас ще бъде взето в началото на май. Вече приключиха първоначалните проучвания на състоянието и възможностите на транспортната му схема. Те показват, че 120 000 пътници ежедневно ползват услугите на градския транспорт. Предизвикателството е да се запази и увеличи този брой пътници. Консултантите препоръчват промяна на някои маршрути и пълна подмяна на автопарка, в който според тях има возила с колекционерска стойност.От проведените анкети с пътници в градския транспорт е станало ясно, че те смятат тролейбусите за бавни и ненадежни. Ползват ги само 7 % от пътниците. За сравнение - 38 % ползват автобус 211.Бургас трябва да избере един от двата варианта - или да премахне тролейбусния транспорт, или да го превърне в гръбнак на транспортната система.Относно автобусите в градския транспорт беше направена забележката, че всеки от тях е с различен цвят, цената за поддръжката им е висока, защото са от различни марки и видове, липсват корпоративен имидж, спирки, табели, графици, маркетинг. Беше даден пример с автобусите в Лондон, които до един са червени, въпреки че над 30 фирми в града се занимават с обществен транспорт.Бяха отправени препоръки за бързо изготвяне на политика за паркингите в града и въвеждане на синя зона, за да може парите от платените паркоместа да се реинвестират в инфраструктура.Консултантите благодариха за съдействието, което им оказва Община Бургас, транспортните фирми в града и студентите от Бургаски свободен университет, които помагат в техните проучвания.// smart62 написа на 25.03.2009 г.: даже и еднопосочни по тези улици трудно се минава. Според мен там трябва да се помисли за начина на паркиране. А какво ще кажете за кръстовището на "Ив. Вазов" и "Калоян". Там е страшно! meduza написа на 24.03.2009 г.: Предложението е ул.Гладстон, ул.Сливница и ул.Цар Калоян да останат еднопосочни и най-вероятно така ще стане. komatsu написа на 24.03.2009 г.: Kombayner нямаш ли някакво инфо кави решения са зети или обсадени на тази среща но от источници знам че се обмиля ул.Гладстоун отново да стане двупосочна но само това инфо имам ако някои знае е нещо нека сподели Kombayner написа на 15.03.2009 г.: " Експертна група по транспорт организира в понеделник дискусия на тема “Промяна на организацията на движението в ж.к. “Възраждане”. В нея е поканен да участва и заместник-кмета по строителството Костадин Марков. Свои виждания по въпроса ще изложат управителя на “Бургасбус” Петко Драгнев, началника на КАТ Бургас Йонко Тончев и представители на таксиметрови фирми от града. Срещата е от 13 часа "// Защо не се поканят на срещата и представители на медии,граждани...??? komatsu написа на 07.03.2009 г.: razshirenieto na patq za meden rudnik do nqkolko sedmici zapochva da vi kaja detelina nema da ima pone za momenta kamerite spored men trqbva da ima na san stefano presechkata s gladstoun tam e neregolirano krastoveshte toest nqma svetofar a vtorata kamera zadaljitelno na trapezica ako veche nqma takava 8) Kombayner написа на 25.02.2009 г.: То се видя,че и тази година ще я караме без детелина на кръстовището за Меден рудник,както и без обходен път през Вая за Созопол,ами дайте да обсъдим къде да поставим патрулките на КАТ поне да намалеят "тапите" по пътя,както и да продължим дискусията за мястото на новите камери,та да половят повечко"джигити" и джипчета. meduza написа на 24.02.2009 г.: Радвам се, че няма обидени ;) най - малко аз. todo мерси за съвета, естествено не слагам всичката информация под един знаменател. Даже не съм и помислял, че всички лъжат, просто информацията, която се предоставя на медиите, се представя така както искат определени "кръгове". Всеки сам си прави изводи от прочетеното/чутото. Това исках и аз да кажа на Kombayner, понеже често използва извадки от информационни агенции, преса и т.н.. Що се отнася за радарните камери от предните постове не разбрах да става въпрос за такива а просто, че няма монтирани каквито и да е полицейски камери в града. Kombayner написа на 24.02.2009 г.: Eто един достоверен текст:"МВР е купило ултрамодерни радари, които ще дебнат денонощно за нарушения по 30 натоварени пътища в страната.Местата са нарочно подбрани заради многото катастрофи със смъртни случаи:София - на бул. "Цариградско шосе" и на бул. "Н. Вапцаров";София - Варна - на разклона за пътя за Бургас, край с. Микре, край с. Малиново преди разклона на Севлиево, преди и след Велико Търново, преди Варна;София - Бургас - преди Ихтиман, между Пазарджик и Пловдив, между Чирпан и Стара Загора, край с. Подслон, край с. Съдиево, след Сливен;Бургас - Варна - след Поморие, след Несебър;Варна - Балчик - след Варна;Враца - Видин - преди и след Монтана;Ботевград - Враца - край Скравена;Бяла - Русе - два радара преди Русе;Благоевград - Кулата - след Благоевград и преди Сандански.МВР се хвали, че новата придобивка тръгва с летящ старт на 1 март и ще лови всеки шофьор, каращ бясно.Мощните радари ще заснемат за по-малко от секунда колите, които се движат с превишена скорост, така „неподкупните полицаи“ ще ловят по около 1500 нарушители дневно. Всяко устройство струва около 30 хил. евро, а парите за модерната техника са осигурени от Гаранционния фонд на застраховките "Гражданска отговорност". Този текст потвърждава думите на РДВР-шефа ,че са заделени от тези камери и за Бургас.Аз продължавам да считам,че досега нашия КАТ не е разполагал с такава скъпа техника/30000 Е за 1 бр.!/ Веселин Пд написа на 24.02.2009 г.: meduza, хубаво е да поставяш всяко нещо под съмнение, за да си спестиш лъжливите публикации, защото има и такива в някои и дебело подчертавам в някои медии. Би трябвало обаче по-скоро внимателно да проверяваш и осмисляш информацията, а не директно да режеш и да казваш, че всички лъжат и всичко написано в медиите е лъжа. Просто съвет, не се заяждам. Kombayner написа на 24.02.2009 г.: Medusa,ако в нещо се разминават мненията ни,аз не го възприемам като обидно,напротив,радва ме ,че защитаваш своята теза от всички гледни точки.Ако се разминаваме в мненията,то това е в следното:да,и досега МВР и КАТ имат камери,НО САМО ЗА ПАСИВНО НАБЛЮДЕНИЕ НА ТРАФИКА,а сега вече монтират РАДАРНИ камери за засичане и глобяване на нарушителите. meduza написа на 23.02.2009 г.: Kombayner изцяло в добрия тон, който сме водели, без да се обиждаш, но ти се обосноваваш само с цитати oт статии , от медии и преса. Не всичката информация, която се изнася за медиите е цялата, да става въпрос за 2 камери, които ще се закупят, но вече има монтирани (други), които работят. Просто си направи труда и провери някоя информация от пресата ,за която имаш съмнение и ще видиш дали се изнася истината такава каквато е или тази, която "някой" иска да излезе. Прости примери са , че определени обекти, ще бъдат построени до еди си коя дата, като отидеш до мястото и виждаш, че още нищо не е започнато се разбира истината. Отиди на тези пътни артерии и се убеди сам, или ако имаш познат полицай попитай го. Kombayner написа на 23.02.2009 г.: Шефът на ОДП Бургас: За да се намалят ПТП-тата, са важни не санкциите, а обществените нагласи Източник: Агенция “Фокус” 09:58 / 22.02.2009 Отпечатай Изпрати © Burgas24.bg Бургаската дирекция на МВР е една от най-големите и тежките дирекции в страната. Множеството пътнотранспортни произшествия са обусловени от факта, че през лятото тук се изнася голяма част от трафика в страната. Това заяви директорът на Областната дирекция на полицията в Бургас Васил Едрев. „По отношение на пътнотранспортните произшествия ръководството МВР е заделило за Бургаски регион средства, за да въведем в експлоатация две камери на оживени пътни артерии, които са с концентрация на пътнотранспортни произшествия. Тези камери ще бъдат две, но ще имат няколко точки на обхват, което предоставя възможност да се фиксират нарушителите и спрямо тях впоследствие да бъде налагано наказание според Закона за движение по пътищата. Тук искам да изкажа и благодарност на Бургаския общински съвет и на кмета на Община Бургас - г-н Димитър Николов, които също закупиха една камера. Тя също ще бъде монтирана на оживено място. Освен това с промяната в Закона, която предвижда при леките пътнотранспортни произшествия да се попълва протокол от двете страни в инцидента без да се вика полиция, ще се олекоти и самата работа на служителите от КАТ. По този начин ще се даде възможност за по-ефективно използване на служителите, като те лично ще могат да наблюдават и контролират движението на рискови пътища", посочи Едрев. /край на цитата/ meduza написа на 23.02.2009 г.: цитат от изказване на Kombayner от 19:07 / 23.02.2009 г.: За мое зъжаление си в голяма заблуда, камерите са на КАТ и ги има и на други кръстовища, като "Трапезица". Просто ги огледай по - добре и ще се убедиш сам, че не са на СКАТ. Естествено на един от стълбовете(на всяко бургаско кръстовище) има и на СКАТ, но тяхните камери си личат..... ;) Не бъркайте камерите на Big Btother/Скат/ с камерите-радари на КАТ,засичащи с високоскоростни кадри колите-нарушители.Такива в Бургас още няма монтирани. Kombayner написа на 23.02.2009 г.: Не бъркайте камерите на Big Btother/Скат/ с камерите-радари на КАТ,засичащи с високоскоростни кадри колите-нарушители.Такива в Бургас още няма монтирани. viko написа на 23.02.2009 г.: Точно околко билковата има камери meduza написа на 23.02.2009 г.: [color=red]От вътрешните артерии много опасна е 'Сан Стефано"-там пресичат много пешеходци,булеварда е без подлези,без светофари от Билковата надолу и също изисква внимание[/color].Застани на това кръстовище ( Сан Стефано и Одрин) огледай се и ще видиш, че отдавна някой си е свършил работата. Естествено на колкото повече места, толкова по -добре. Kombayner написа на 23.02.2009 г.: Поставянето на камери ще зависи от няколко фактора: - досегашните "черни точки " в града къде са/с концентрация на ПТП/; -кои булеварди и улици не са"накъсани" от светофари и позволяват на водачи с "дървени"глави и мощни коли да демонстрират надмощието си на пътя Засега според мен се очертават следните места: 1/отсечката от околовръстното от светофарите зад ст."Черноморец" до светофарите за Созопол-Меден рудник; 2/отсечката на бул."Ст.Стамболов" между хотел "Мираж" и кръговото за София 3/от кръговото за Варна до стадион"Нефтохимик" От вътрешните артерии много опасна е 'Сан Стефано"-там пресичат много пешеходци,булеварда е без подлези,без светофари от Билковата надолу и също изисква внимание. |
ВХОД за регистрирани
Статистика на потребителите |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Burgas24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Burgas24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: